Εκτύπωση

ERASMUS+, ‘εικονική’ επίσκεψη στην Σικελία

.

Έχοντας κλείσει 2 χρόνια υλοποίησης του έργου Erasmus+ ‘Bits & Pieces of Culture’, η εξάμηνη παράταση που πήραμε για να ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες μας πρόσφερε μία πρωτόγνωρη εμπειρία επικοινωνίας και συνεργασίας με τους εταίρους μας!

Η επίσκεψη στην Σικελία που επρόκειτο να γίνει τον Μάρτιο 2020 αναβλήθηκε λόγω Covid 19 και υλοποιήθηκε εξ αποστάσεως ως ‘εικονική επίσκεψη’ στις αρχές Δεκέμβρη 2020.

Ο σχεδιασμός και η προετοιμασία έγιναν μέσα σε κλίμα αβεβαιότητας καθώς δεν ξέραμε αν τα σχολεία μας θα είναι ανοιχτά τις ημέρες της ‘επίσκεψης’. Τελικά 3 σχολεία ήταν ανοιχτά (Ιταλικό, Ισπανικό και Κυπριακό) ενώ σε τρία γίνονταν τα μαθήματα εξ αποστάσεως (Ελληνικό, Κροατικό και Πολωνικό). Οι δραστηριότητες γίνονταν κάθε πρωί για 5 ημέρες με χρήση της πλατφόρμας Zoom την οποία χρησιμοποιούν οι Ιταλοί για τα εξ αποστάσεως μαθήματά τους. Κάναμε αρκετές συναντήσεις με τους μαθητές μας της ΣΤ’ τάξης ώστε να προετοιμαστούν για τις δραστηριότητες, να μάθουν διαδικτυακά εργαλεία που θα χρησιμοποιούσαμε στις δράσεις αλλά να μάθουν και την πλατφόρμα Zoom για να συμμετάσχουν από το σπίτι τους με όποια συσκευή είχαν. Ο Πάνος, η Νικολέτα, ο Γιώργος, ο Παναγιώτης, η Αγγελική, η Αφροδίτη, ο Κωνσταντίνος, η Άννα, η Βάσια, ο Αντρέας Σ, ο Ανδρέας Γ, ο Ραφαήλ και η Ηλιάνα ξεπέρασαν τις δυσκολίες που είχαν, τον όποιο δισταγμό για αυτό το τόλμημα που θα το έκαναν μόνοι τους από το σπίτι τους για πρώτη φορά, και έζησαν αυτή την όμορφη εμπειρία!  

Το θέμα της επίσκεψης ήταν τα ‘Μνημεία και Ιστορία’. Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με μία τελετή υποδοχής από τους Ιταλούς εκπαιδευτικούς και την Διευθύντρια του σχολείου, με μουσική και παραδοσιακούς χορούς από τους μαθητές του Ιταλικού σχολείου (φορώντας πάντα μάσκες και παίρνοντας τα μέτρα ασφάλειας που απαιτούνται). Κατόπιν όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές των 6 εταίρων παρουσιάστηκαν και ακολούθησε ένα genially κουίζ πρώτης γνωριμίας με την πόλη Misterbianco και τα ιταλικά σύμβολα. Μέσα από βίντεο της περιοχής και παιχνίδια/γρίφους οι μαθητές οδηγήθηκαν στο τέλος του κουίζ αλλά και την αρχή του υπέροχου διαδικτυακού μας ταξιδιού!

Η δεύτερη ημέρα περιελάμβανε δραστηριότητες που έγιναν σε διεθνείς ομάδες, οπότε οι μαθητές είχαν χωριστεί σε 6 ομάδες και μπήκαν σε 6 διαφορετικά δωμάτια ώστε να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν 2 κοινές Google Slides παρουσιάσεις με θέμα ‘Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO’ και ‘Σύγχρονα Επιτεύγματα των χωρών μας’.

Η τρίτη ημέρα ξεκίνησε πολύ ‘νόστιμα’ καθώς οι Ιταλοί, εκτός προγράμματος, είχαν ετοιμάσει μία επίδειξη παραδοσιακών πιάτων τα οποία μας παρουσίασαν οι μαθητές προσπαθώντας να τα περιγράψουν όσο καλύτερα γινόταν μέσα από την κάμερα! Κατόπιν ακολούθησε η δραστηριότητα ‘My favourite place’ όπου οι μαθητές πρόσθεσαν το αγαπημένο τους μέρος στην χώρα τους (με σύντομο κείμενο και μία φωτογραφία) σε ένα κοινό διαδραστικό χάρτη padlet. Κατόπιν διάβασαν τις αναρτήσεις των εταίρων και πρόσθεσαν σχόλια. Ήταν ένα όμορφο διαδικτυακό ταξίδι. Στη συνέχεια οι Ιταλοί παρουσίασαν ένα βίντεο με Παραδοσιακά Παιχνίδια του τόπου τους και ακολούθησε συζήτηση με τους εταίρους ώστε να δούμε ποια έχουμε κοινά και ποια άρεσαν περισσότερο! Μόλις ανοίξουν τα σχολεία προγραμματίζουμε να τα παίξουμε με τους μαθητές μας.

Η τέταρτη ημέρα ξεκίνησε με μία ακόμη έκπληξη εκτός προγράμματος, το Καρναβάλι της πόλης. Καθώς για αυτούς είναι μία πολύ μεγάλη γιορτή, μας έδειξαν ένα βίντεο με σκηνές από την παρέλαση μικρών και μεγάλων με φανταχτερά κοστούμια. Η οργάνωσή του έμοιαζε πάρα πολύ με το Πατρινό Καρναβάλι! Ακολούθησε ένας χορός από τους μαθητές οι οποίοι ήταν ντυμένοι με αποκριάτικες στολές και μόνοι τους είχαν κάνει πρόβα το χορευτικό για να μας το παρουσιάσουν! Κατόπιν, το αρχικό πρόγραμμα μιλούσε για επίσκεψη σε κάποιο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Αναγκαστικά αυτό μετατράπηκε σε μία εικονική περιήγηση σε διάφορα μνημεία της Σικελίας με χρήση ενός διαδραστικού χάρτη thinglink, όπου είχαν προστεθεί βίντεο και κείμενα για διάφορα μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους της Σικελίας. Οι μαθητές είχαν χρόνο να δουν όλο το υλικό προσεκτικά ώστε να συμμετάσχουν σε ένα διαδικτυακό κουίζ με το εργαλείο quizizz και στο οποίο χωρίστηκαν σε τυχαίες ομάδες και διαγωνίστηκαν σε ερωτήσεις γνώσεων.  Ήταν πολύ διασκεδαστικό αλλά και επιμορφωτικό!

Η πέμπτη και τελευταία ημέρα ξεκίνησε με μία ακόμη έκπληξη από τους οικοδεσπότες, αυτή τη φορά με τραγούδι, χορό και κυρίως ‘Ας μάθουμε και λίγα Ιταλικά’! Οι Ιταλοί μαθητές μας παρουσίασαν κάποιες λέξεις ενός τραγουδιού τις οποίες και μιμούνταν και ζήτησαν να τις επαναλάβουμε με κινήσεις και χορό! Ήταν ένα πολύ ωραίο θέαμα να είναι τόσοι μαθητές ταυτόχρονα στις κάμερες και να επαναλαμβάνουν όσα έβλεπαν και μάθαιναν! Κατόπιν έγινε η δραστηριότητα των ερωτήσεων πάνω στα Μνημεία της κάθε χώρας. Έχουμε ξεκινήσει από την πρώτη επίσκεψη να φτιάχνουμε ερωτήσεις πάνω στο θέμα της κάθε επίσκεψης για να δημιουργήσουμε τελικά ένα online Trivial παιχνίδι ερωτήσεων αλλά και 6 μικρότερα online board games. Η εικονική αυτή συνάντηση έληξε με την αξιολόγηση της επίσκεψης από εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα σχόλια των μαθητών σε ένα κοινό πίνακα padlet αλλά και 2 πολύ διασκεδαστικά κουίζ με το εργαλείο quizizz, το ένα με θέμα την Ιταλία και όσα έμαθαν αυτές τις ημέρες και το άλλο με ερωτήσεις για τα μνημεία που πρόσθεσαν στις 2 κοινές παρουσιάσεις και τα αγαπημένα τους μέρη.

Φυσικά δεν έλειψαν οι δυσκολίες! Μία ημέρα έπεσε εντελώς το Ίντερνετ στο Κυπριακό σχολείο και δεν μπόρεσαν να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες μετά το πρώτο μισάωρο. Κάποια παιδιά δυσκολεύτηκαν με την πλατφόρμα και με κάποια εργαλεία επειδή συνδέονταν με κινητό ή επειδή η σύνδεσή τους δεν ήταν καλή και η εξ αποστάσεως βοήθεια είναι περιορισμένη! Η προετοιμασία ήταν απαιτητική και χρειάστηκε τα παιδιά να συναντιούνται online μαζί μας εκτός των ωρών των μαθημάτων τους ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν. Πολλοί απρόβλεπτοι παράγοντες αλλά το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας.    

Αυτή η διαδικτυακή συνάντηση ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί κάτω από τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε αυτή την εποχή. Μας έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσουμε τους συνεργάτες μας, να μιλήσουμε μαζί τους, να εργαστούμε μαζί. Γνωρίσαμε πολύ καλύτερα την Ιταλία από όσο πιστεύαμε ότι θα ήταν δυνατόν μέσα από μία κάμερα! Οι μαθητές δεν έχαναν ευκαιρία να ανταλλάσουν μηνύματα και στην αξιολόγησή τους έκριναν με ενθουσιασμό την συνάντηση, τα κουίζ, τις ομαδικές εργασίες και ζήτησαν περισσότερο χρόνο για μεγαλύτερη επαφή και επικοινωνία με τα άλλα παιδιά στην επόμενη συνάντηση!

Τέλος Ιανουαρίου θα τους ‘υποδεχτούμε’ στην Πάτρα!

Ciao Misterbianco! Welcome to Patra!